700 Nautische spelen

De Scouting Nederland Werkgroep Programma Waterwerk stelde in 2000 dit digitale spelen boek samen. Na al die tijd heeft het boek nog niets van zijn waarde verloren! Je kunt spelen vinden voor alle leeftijdscategorieën. De spelen zijn toegeschreven naar het waterwerk.

Volgens de aloude scoutingnorm is het “learning by doing”(“leren door doen”). Veel spelen zijn leerzaam en zorgen spelenderwijs voor uitbreiding van alles dat je natuurlijk nu al weet van waterwerk!

Vaarspelen met roeiboten, kano's en zeilboten voegen een dimensie toe aan het spelen. De combinatie van boot en water geeft weer nieuwe spelmogelijkheden. Ook bekende spelvormen, als bos- en gezelschapsspelen zijn om te zetten in vaarspelen.

Klik de link aan en klik daarna geheel rechts het kleine plaatje aan. Je kunt het hele document dan vlotjes op je eigen pc zetten. En dan maar rondkijken naar de mooiste spelen.

Het document is wat verouderd. We merken dat de hyperlinks moeten worden bijgesteld.

Klik: >>> Nautisch Spelen Boek <<<