LID WORDEN? KLIK HIER VOOR INFORMATIE: INFO AQUARIUS

Fluitkoord maken bij de Welpen

Zomerkamp data bekend

Eens een kijkje nemen?
Enthousiaste hulptroepen zijn ook welkom!

Leuk! Vul hier het contactformulier in
en informeer naar al onze en jouw mogelijkheden.
--------------------------------------------------

Scoutinggroep Aquarius is een scouting waterwerkgroep, voor kinderen en jong-volwassenen van 7-21 jaar (en ouder). De groep is sinds de oprichting op 1 september 1981 gevestigd in Dirkshorn. Sinds 1 januari 2013 vallen we onder de gemeente Schagen.

Onze scoutinggroep is als vereniging aangesloten bij de landelijke vereniging Scouting Nederland.

Doelstelling van Scouting

De doelstelling van Scouting Nederland, en daarmee van elke scoutinggroep, is:

"De vereniging stelt zich ten doel het bevorderen van het Spel van Scouting in Nederland op grondslag van de ideeën van Lord Baden-Powell om daarmee een plezierige beleving van de vrije tijd te bieden aan meisjes en jongens, waardoor een bijdrage wordt geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid."

Robert Baden Powell: Scouting for Boys

Een doelstelling die de scoutinggroep Aquarius nastreeft door het organiseren voor de leden van wekelijkse bijeenkomsten en deelname aan grotere activiteiten, cursussen en kampen. Bij scouting leren en beleven kinderen door middel van vele activiteiten die passen bij hun leeftijd en persoonlijke ontwikkeling.

Scouting op Straatfestival

Missie van Scouting

"Scouting is een open, maatschappelijk betrokken jeugd- en jongerenorganisatie, die haar leden met het Scoutingprogramma een plezierige en uitdagende vrijetijdsbesteding biedt. In dit Scoutingprogramma wordt in actief samenspel met leeftijdsgenoten, geïnspireerd op het buitenleven, een bijdrage geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid. Hierdoor leren scouts met respect voor zichzelf en hun omgeving de eigen grenzen te verkennen en verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf, elkaar en de wereld om hen heen."

Bij onze scoutinggroep, die gericht is op het spel op het water, vinden vanzelfsprekend vele "natte" activiteiten plaats. Het roeien, wrikken en zeilen gebeurt met de speciaal ontworpen, kindvriendelijke en veilige lelievletten. Spelenderwijs raken de kinderen vertrouwd met deze vaartuigen. Gaandeweg leren de kinderen meer verantwoordelijkheid te dragen. Verantwoordelijkheid voor de anderen, de gezamenlijke materialen en onze leefomgeving. Zo kunnen de kinderen steeds groeien. Ieder op z'n eigen tempo en binnen de persoonlijke mogelijkheden.

Knopen leren, veilig varen!

-------------------------------------------------
Eens een kijkje nemen?
Enthousiaste hulptroepen zijn ook welkom!

Leuk! Vul hier het contactformulier in
en informeer naar al jouw mogelijkheden.

5 vletten