Schagen City Run 12 mei 2024 in centrum van Schagen

Op zondag 12 mei 2024 bruist Schagen weer van de loopactiviteiten.

• kidsrun
  • 5 10 km
  • Afbeelding1
  • Afbeelding5.jpg
  • Afbeelding3.jpg
  • Afbeelding4.jpg

Laatst gewijzigd: 02-02-2024 | 12:37:20

Schagen, datum - Op zondag 12 mei 2024 bruist Schagen weer van de loopactiviteiten tijdens de Schagen City Run. Dit sportieve en gezellige evenement, geschikt voor alle leeftijdsgroepen, vindt plaats rondom de markt in hartje Schagen. Het programma omvat de SKRS kidsrun, een 5 km en 10 km Cityrun, een nieuwe businessrun en een wandelevenement. Na een uitverkochte editie in 2023 maakt de organisatie zich op voor een net zo succesvol evenement.

De Schagen City Run

De volwassenrun van SCR heeft een lange geschiedenis en wordt dit jaar voor de 28e keer gehouden met van de Voort als hoofdsponsor. De SCR heeft voor zowel voor de recreatieve als wedstrijdloper een hoop te bieden. Voor de wedstrijdlopers staat een mooi prijzenpakket klaar. Er zijn geldprijzen te winnen voor de 1,2,3e plaats in verschillende categorieën. Daarnaast is er een prijs voor de loper die het parcoursrecord verbetert. Wim Blok, organisatie SCR: “Vorig jaar zijn voor het tweede jaar op rij alle parcoursrecord gesneuveld. We zijn heel benieuwd of het nog sneller kan en dagen iedereen uit om een poging te ondernemen het record aan te scherpen”.

Voor de beginnende hardloper wordt in samenwerking met atletiekverenigingTas’82 een beginnerscursus georganiseerd. Op zaterdag 2 maart start de eerste training en na 10 weken zijn deelnemers klaar om mee te doen met de 5km tijdens de SCR. Deze “Start bij Tas” cursus is ook geschikt voor mensen die al een 5 km kunnen lopen en onder begeleiding naar een 10 km willen trainen. Monique Kramer, trainer bij Tas’82: “De deelnemers trainen op eigen niveau en er is veel aandacht voor blessurepreventie. We organiseren dit ieder jaar en steeds blijkt weer hoe motiverend het is om samen met anderen naar een doel te trainen”. Aanmelden en informatie vanaf 1 februari op de website van Tas’82: www.tas82.nl

De SKRS Kidsrun

De SKRS Kidsrun wordt voor de 4e keer georganiseerd met SKRS Kinderopvang en Team Sportservice Noordkop. Dat beloofd weer een sportieve ochtend te worden voor peuters, kleuters en kinderen in de basisschoolleeftijd uit Schagen en omgeving.

SKRS Kinderopvang is verheugd om opnieuw betrokken te zijn bij dit hardloopfeest. Lara Aarsen, communicatiemedewerker van SKRS Kinderopvang, deelde haar enthousiasme: “Ook dit jaar mag SKRS zich hoofdsponsor noemen van de Kidsrun. Wij zijn blij met zo veel gezelligheid en sportiviteit in hartje Schagen. Want bewegen is naast leuk ook belangrijk voor een fit lijf en frisse geest!”

Voor elke leeftijdscategorie is een hardlooproute uitgezet van 100, 500, 1000 of 1500 meter rondom de markt in hartje Schagen. Zelfs de allerkleinsten vanaf 2 jaar kunnen deelnemen en mogen samen met een ouder/verzorger lopen. Jij rent toch ook mee?

Nieuw dit jaar zijn de hardlooplessen die Team Sportservice Noordkop in de weken voor de Kidsrun gaat geven op basisscholen. Marjolein Barten, buurtsportcoach bij Team Sportservice, vertelt: ‘Wij vinden het belangrijk om kinderen zo breed mogelijk kennis te laten maken met sport. Hardlopen is hier een mooi onderdeel van. Door tijdens de gymlessen gericht te trainen voor de Kidsrun, bereiden we de kinderen goed voor en hopen we hen enthousiast te laten deelnemen’.

De businessrun en wandelroutes

De businessrun is nog niet zo lang onderdeel van de SCR, en volop in ontwikkeling. Dit jaar bieden we alle businessteams een clinic aan. Ongeveer 1 maand voor de SCR, zijn alle teams uitgenodigd om mee te doen aan een loopclinic van Tas’82. Masja Meijer, organisatie SCR vertelt: “In de businessteams zijn de verschillen binnen teams soms heel groot. Samen voorbereiden is dan niet altijd vanzelfsprekend. Met dit aanbod bieden we teams kans om toch samen wat voorpret te beleven”. De clinic is geschikt voor alle soorten hardlopers en zal gericht zijn op looptechniek.

Voor de wandelaars zijn er drie routes, 5-10-15 km, uitgezet. Voorinschrijven kan, maar dit is het enige onderdeel waarbij inschrijven op de dag zelf ook mogelijk is. Altijd fijn als je alleen bij mooi weer zin hebt in een wandeling. Inschrijven, start en finish van de wandeltochten zijn in Hotel Marktstad.

Meer informatie voor de Kidsrun, de 5km, 10km, de businessrun en het wandelen via de website van Schagen City Run: www.schagencityrun.nl Inschrijven kan vanaf 1 maart.

Bron: Dirkshornbruist